torstai 5. heinäkuuta 2018

Esittelyssä uusi lastenvaatemerkki Kanto Design

kaupallinen yhteistyö

Tänään suomalaiset lastenvaatevalmistajat saavat vahvistusta kun Kanto Design avaa verkkokauppansa. Yrityksen takana on pian 30 vuotta täyttävä yhden lapsen äiti Iida Kanto. Iida on yrittäjäperheessä kasvanut nainen, jolla on juuret Lapissa ja koti Vantaalla. Idea vaate- ja kangasalan yrityksestä sai alkunsa vuonna 2017, kun äitiyslomalla syntynyt intohimo kuoseihin ja ompeluun vei mennessään. Pitkäaikainen haave yrittäjyydestä konkretisoitui 2018 Iidan löytäessä oman alansa kankaiden, printtien ja vaatteiden parista.

Kanto Design on Fresh | Unique | Natural eli FUN. Tarkoituksena on tarjota raikkaan trendikkäitä tuotteita, jotka ovat ainutlaatuisia ja mahdollisimman ekologisia. Kaikki tämä tehdään hauskalla omalla twistillä ja näin ollen kiteytetään sanaan FUN.

Saimme testiin Kanto Designin ensimmäisen malliston vaatteita ja samalla pääsimme myös ensikosketukseen upeaan uutuusmateriaaliin: nahkapaperiin. Tutustutaan yhdessä tähän ihanaan uuteen merkkiin!

Iida Kanto

Testiin saamamme kuosi, Aamunkoi, on leikkisän graafinen. Ensivaikutelma vaatteista oli todella positiivinen. Kangas tunikoissa tuntui laadukkaalta ja kestävältä. Selkeä, raikas ja ajaton printti oli myös testaajien mieleen. Lasten tunikaa testanneen neidin ensimmäinen reaktio olikin "vau!". Printin ajattomuuden ja selkeyden vuoksi tunikat ovat käytännöllisiä ja pitkäikäisiä vaatteita vaatekaappiin. Itse yhdistin oman tunikani ihanasti mustaan jakkuun illan viiletessä. 

Kysyimme Iidalta mistä hän on saanut idean kuoseihin. "Inspiraatio kuosien printteihin on syntynyt ihan arkielämästä, luonnosta, fiiliksestä ja jopa lasten piirretyistä. Ideana on kehitellä kuoseja, jotka sopivat sekä aikuisille että lapsille. Mallien puolesta ensimmäisen malliston idea on käytännöllisyys ja yksinkertaisuus. Yksinkertaisen tyylikkäät mallit, joihin saa pientä twistiä värikkäillä kuoseilla ja niitä on helppo yhdistellä keskenään.", Iida vastasi.

Mitoitukseltaan tunikat ovat naftia. Tyttö on 80 cm pitkä ja hänellä on päällään tunika koossa 86. Mitoitus vastaa enemmän kokoa 80. Itse käytän kokoa S ja päälläni on S-koon tunika, joka vastasi enemmän kokoa XS. Ensimmäisessä mallistossa vaatteiden kokohaitari on lapsilla 80-110 ja naisilla XS-XL. Kanto Designin tarkoituksena on kuitenkin laajentaa vaatekokoja myös vauvoille sekä isommille lapsille tulevaisuudessa. 

Lapset sotkevat vaatteensa yleensä nopeasti ja näin kävi myös meillä testauksen aikana. Heitimme neidin tunikan pesuun 40 asteeseen. Printti ja kangas olivat pesun jälkeen ryhdissään, eikä mitään moitittavaa löytynyt. 





Tunikoiden lisäksi pääsimme testaamaan upeista nahkapaperituotteista aivan ihanaa clutch -laukkua. Nyt moni varmasti ihmettelee: mikä nahkapaperi? Niin minäkin ihmettelin! Nahkapaperi ei ole itseasiassa millään lailla nahkaa vaan paperia. Tarkemmin ottaen se on 92% selluloosaa, 5% lateksia (luonnonkumia) ja 3% vettä ja väriaineita. Se on Saksassa kehitelty materiaali, joka muistuttaa ulkonäöltään hieman nahkaa ja on sen vuoksi saanut nimekseen nahkapaperi. Se on ekologista ja kestävää materiaalia, joten se toimii hyvin mm. reppuihin ja laukkuihin. Nahkapaperi kestää konepesua ja on näin ollen myös käytännöllinen.

Siis aivan mieletön keksintö! Nimensä mukaan nahkapaperi tuntuu nahan ja paperin sekoitukselta. Itse en olisi uskonut, että se kestää konepesun, mutta kyllä kestää! Laukun yksinkertaisuus ja selkeys tuttuun tapaan miellytti. Uskon, että laukku tulee olemaan yksi lempiasusteistani vähään aikaan! Laukku oli hyvän kokoinen ja soveltui myös esimerkiksi tablettikoteloksi. Iso suositus tälle! 




Kanto Design tuo kivan uuden tuulahduksen kotimaiseen merkkivalikoimaan. Tuotteita saa näin alkuun ostettua tänään auenneen Kato Designin oman verkkokaupan kautta. Iidan haaveena on kuitenkin aukaista joskus myös oma kivijalkakauppa tai tehtaanmyymälä jonnekin päin Suomea. Mielenkiinnolla jäämme odottamaan tätä aluevaltausta!

Pyysimme Iidalta vielä vinkkejä teille lukijoille, joilla on haaveena perustaa oma vaatemerkki. "Lastenvaatemerkkiä perustaessa täytyy tottakai miettiä, mitä asiakkaat haluavat. Tällä hetkellä lasten vanhemmat arvostavat kotimaisuutta, kestävyyttä ja käytännöllisyyttä. Halutaan kannattaa kotimaista, sillä ne ovat yleensä myös kestävämpiä ja näin ollen niiden jälleenmyyntiarvokaan ei laske samassa suhteessa kuin halpaketjujen vaatteet. Vaatteiden kierrätys on myös ekologista, mikä sekin on arvostettua vanhempien keskuudessa. Vaikka omat lapset puetaan nykyään mitä kauneimpiin vaatteisiin, niiden käytännöllisyydestä ei tingitä. Vaatteen täytyy siis olla kauniin ja kestävän lisäksi myös mukava päällä."


Kanto Designin verkkokauppa aukeaa tänään lauantaina 7.7.2018. Lisäksi Kanto Designin tuotteita pääset livenä hypistelmään Jyväskylän Design Torilla 7.-8.7.2018, jossa yritys on mukana. Kanto Designin löydät myös Instagramista @kanto_design_oy

---------------------------------------------------
Jätä onnittelusi uunituoreelle yritykselle alle!

Mini Style Finlandin Instagramissa @ministylefinland on käynnissä kilpailu, jossa voit voittaa 50€ lahjakortin uunituoreeseen Kanto Designin verkkokauppaan! Äkkiä osallistumaan!


Tämän tekstin takana on
Jenni Rif / Miniposse
@jennirif

1 kommentti:

  1. Kiva postaus :) Mukava kuulla, että teillä tykättiin Kanto designin uusista tuotteista!

    VastaaPoista